Auteur Topic: Wat verandert er voor de rest? App's in de Cloud en Big Data ? Door Walter Deleu  (gelezen 933 keer)

Offline Jos De Clercq

• Forumbeheerder
  • Junior
    • Bekijk profiel
Toen ik er in de vorige eeuw midden de jaren zeventig zelf iets van detoenmalige 'MRP' etc begon te begrijpen, probeerde aan de man te brengen entenslotte hielp implementeren in bedrijven botsen we vaak op een muur vanonbegrip.De 'boekhouder' zat letterlijk met oogkleppen, had lederen versterkingen opzijn wollen trui en zijn voornaamste werkinstrumenten waren een potlood eneen gom.Ik kan de keren niet beschrijven dat ik me doodgeƫrgerd heb aan het onbegripen halstarrig vasthouden aan onbegrijpelijk ingeburgerde tradities.Ik heb de anekdote niet vermeld in mijn boek maar ik herinner mij hetvoorraadbeheer in een 'Stock Americain' waar na de sluitingstijd debedienden dagelijks alle prijsetiketjes moesten vervangen (30.000 items) infunctie van de dollarkoers ...Van efficiƫntie (en winst) gesproken. Onnodig erbij te vertellen dat die SAnu niet meer bestaat ...De geschiedenis is echter een heel zware loden bal die aan een zijdendraadje hangt :-) (denk aan Foucault :-))Wij hebben die slinger met onze jarenlange noeste arbeid toch wel efkes goedin beweging kunnen brengen, maar nu slaat hij om ... en krijgen we hettotaal omgekeerde effect.Nu is iedereen er van overtuigd dat hij/zij het totale beheer van hetbedrijf letterlijk in zijn pocket heeft en alles met zijn Ipad of smartphonezal oplossen.Gladde jongens zullen hun apps wel verkopen .. :-)Het zal even duren maar die slinger zal zijn maximale amplitude langs deandere kant ook wel bereiken en dan keert hij terug.Het voordeel zal dan uiteraard voor die mensen zijn die de echte problemennog onderkennen en er oplossingen voor bieden.Een goede architect discuteert nooit over het truweel maar legt de lijnenvan het gebouw vast :-)Tot nog eens,Walter.
« Laatst bewerkt op: 5 december 2015, 14:18:55 door Jos De Clercq »