Auteur Topic: Van wie wordt de DYNAMIC verwacht? Mens of machine?  (gelezen 1145 keer)

Offline Jos De Clercq

• Forumbeheerder
  • Junior
    • Bekijk profiel
Van wie wordt de DYNAMIC verwacht? Mens of machine?
« Gepost op: 7 april 2016, 06:53:21 »
20 jaar geleden leerde ik het pakket Frida kennen, Full Relation Integrated Application, dat in duitstalig gebied door IBM onder een andere naam Mas 90 geinstalleerd werd ipv. Mapics,  rebrand Frida sedert 2004 in Oxaion.
De feedback die ik de laatste jaren kreeg, en eigen ervaringen met de MS Dynamics leerden mij de totaal tegenovergesteldde interpretaties kennen: veel noodzakelijk maatwerk en alles beloven wat soms na 5 of meer jaar nog niet lukt, waardoor gezellig oude en nieuwe toepassing naast een, je kan Dynamisch switchen! Op een Ms-forum vroeg iemand zich af waarom in het artikelbestand van een NAV2016 versie nog 19 % Btw bevatte. Gezellig als je dan ook 6 % kent, btw-verlegd, geen , buitenlands, en als dat dan eens zou wijzigen. Nu weet ik waarom een goede kennis ook buitenkandse klanten in de btw-listing kreeg.  De oude ICT-job van computer-operator wordt eenvoudig door de gebruikers uitgevoerd, en bij malfuncties is die dan ook altijd fout. De Dynamic dus door de gebruikers.
Dynamiek kan ook van een pakket zoals Oxaion komen, met een eigen operating systeem, dat rekening houdt met ontelbare randvoorwaarden, en de Dynamiek aan de gebruiker brengt. Dit zijn ervaringen van een gepensioneerde enthiousiast voor Supply Chain in de echte zin, geen commerciele hollle slogan.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2016, 06:30:22 door Jos De Clercq »